5 Aralık 2008 Cuma

Yiyecek ve İçecek Hizmetleri

Yiyecek içecek hizmetleri alanı, bireylere yaşamsal temel bilimleri içeren bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra, kendini geliştiren, bireyler arası ilişki kurabilen iletişim ağlarını uygun şekilde kullanabilen, teknolojiyi yakından takip ederek alanda kazandığı bilgi ve becerileri uygulayan, sahip olduğu birikimi kullanarak üretim yapan ve bunları pazarlayan, turizm ve otelcilikle ilgili sektörün ihtiyaç duyduğu kalitede hizmet sunabilen, kendine ait işyeri kurma, bunu uygun kalite, plan ve düzende hayata geçirmeyi planlayabilen bireyler yetiştirmeyi amaçlayan bir alandır.

ALANA GİRECEK ÖĞRENCİLERDE ARANAN NİTELİKLER VE ALANA GİRİŞ KRİTERLERİ:

  1. İnsan ilişkileri ve iletişim becerisinin gelişmiş veya gelişmeye uygun,
  2. İnsanlara hizmet etmekten hoşlanan,
  3. Dış görünüşüne, kişisel ve genel temizliğe önem veren,
  4. Hareketli, dinamik ve servis becerisine yatkın,
  5. Doğrudan insanla iletişim halinde olan özellikle turizm ve otelcilik sektöründe doğru ifadeyi kullanabilme ve genel mesajları doğru anlayabilme bilgi ve becerisini geliştirmeye yatkın

Bu özelliklerin öğrencide olup olmadığı mülakat yöntemiyle belirlenir. Tüm bu özelliklere sahip bir öğrenci okulda aldığı eğitim sonrası mezun olduğunda servis, mutfak, kat hizmetleri, gıda analizcisi ve kurum beslenmecisi olarak meslek alanlarında, sektörde doğrudan çalışabileceği gibi yüksek öğrenim kurumlarında da alanla ilgili bölümlerde eğitim görebilecektir.

Hiç yorum yok: