5 Aralık 2008 Cuma

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü

Çocuk Gelişimi ve Eğitiminin önemini benimseyen, 0 -12 yaş çocuklarının gelişim özelliklerini öğrenip tipik davranış özellikleri ve gelişimsel ihtiyaçları konusunda bilgi kazanmış olan, sorumluluk sahibi, özgüvenli, gözlem yapabilen ve bu gözlemlerini hayata geçirebilen, özel eğitime gereksinim duyan çocukları tanıyıp, bu çocuklar için uygun eğitim ortamı düzenleyebilen, anne ve çocuk sağlığı konusunda bilinçli, Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında çocukların gelişim, yaş ve sosyokültürel özellikleri doğrultusunda program hazırlayıp, çocukların bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygulayabilen, çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına uygun eğitici oyuncak hazırlayabilen, çalıştığı eğitim kurumunda günlük menü ve yiyecekleri hazırlayabilen, insan ilişkilerinde başarılı, uzlaşmacı, paylaşımcı, uyumlu ilişkiler kurabilecek nitelikte teknik elemanlar yetiştirmeyi amaçlayan bir alandır.

ALANA GİRECEK ÖĞRENCİLERDE ARANAN NİTELİKLER VE ALANA GİRİŞ KİRİTERLERİ

  1. Toplumu oluşturacak bireyleri yetiştirmeye engel olmayan davranış ve ahlaki özellikleri taşımak,
  2. Ruh sağlığı yerinde, uyum problemi yaşamayan,
  3. Algılamaları güçlü, duyu organlarını çok iyi kullanabilen, dikkatli, seçici, yaratıcı, belleği kuvvetli olan,
  4. Analitik düşünme yeteneğine sahip,
  5. Düzgün Türkçe konuşması ve artikülasyon problemi olmayan,
  6. Fiziksel görüntüsünde bir engel bulunmayan,

Öğrenciler, mülakatla belirlenmelidir. Okul süresince aldıkları eğitim doğrultusunda mezun olduktan sonra Özel Eğitim Kurumlarında, Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında, Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında çalışabilirler. Yüksek öğrenime devam etmek isteyen mezun öğrenciler, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği, Anaokulu Öğretmenliği; Zihinsel Özürlüler Öğretmenliği, İşitme Engelliler Öğretmenliği, Görme Engelliler Öğretmenliği gibi bölümleri tercih edebilirler.


Hiç yorum yok: