5 Aralık 2008 Cuma

Seramik ve Cam

Seramik ve cam alanındaki bilimsel, teknolojik ve sanatsal gelişmeleri takip ederek; sanatsal ve endüstriyel üretime uyarlayabilen, tasarım, şekillendirme, yaratıcılık ve el becerisini geliştirmiş elemanlar yetiştiren ve güzel sanatlarla ilgili eğitim veren yüksek öğrenim kurumlarına yönelmede alt basamak oluşturabilen bir alandır.

ALANA GİRECEK ÖĞRENCİLERDE ARANAN NİTELİKLER VE ALANA GİRİŞ KRİTERLERİ

  1. Fiziksel ve zihinsel engeli olmayan,
  2. Güzel Sanatlarla, sanatsal etkinliklerle, sosyal ve kültürel olaylarla ilgilenen,
  3. Kendini ifade edebilen, yaratıcı ve hayal gücü kuvvetli,
  4. Çizim ve el becerisi gelişmeye yatkın,
  5. İlköğretim resim veya uygulama derslerinden en az iyi ile geçmiş olması,
  6. Araştırmacı ve yeniliklere açık özelliğe sahip olan,
Öğrenciler yetenek sınavına tabi tutulup, mülakatla belirlenmelidir. Tüm bu özelliklere sahip öğrenciler okuldaki alanda aldığı eğitim sonrası mezun olduğunda, seramik tasarımı, üretimi ve pazarlamasını yapan işletmelerde, sanat atölyelerinde tasarım, laboratuar, hammadde, üretim, dekor, çini, kalite, kontrol, pazarlama bölümlerinde çalışabilirler; kendi atölyelerini kurabilirler ve işletebilirler; Güzel Sanatlar Seramik Bölümü ve Eğitim Fakültesi Seramik Öğretmenliği bölümlerine özel yetenek sınavıyla girebilirler, alanlarıyla ilgili iki yıllık yüksek okullara sınavsız geçiş yapabilirler.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

merhabalar ben 1995 yılında okulunuzda yatılı öğrenci idim zeynep karaman olcay özgür hocamdı kendisini hala çok seviyorum selamlar inşallah olcay beye ulaşır yazdıklarım zeynepkaram@gmail.com

erfındık dedi ki...

Mehaba canım, iletiniz Olcay beye ulaştırıldı.Çok selamı var,okula bekliyoruz.Sağlık ve başarı dileklerimizle...

Emine ERFINDIK
OKUL MÜDÜRÜ